Bieganie, a budowa masy mięśniowej

Uroda

Wydawać by się mogło, że trening redukcyjny nie powinien mieć miejsca w przypadku budowania masy mięśniowej. Nic bardziej mylnego! Nic nie stoi na przeszkodzie, by jednocześnie zapewniać wzrost włóknom mięśniowym i redukować zbędną tkankę tłuszczową.

Budowa czystej masy mięśniowej

Proces rozbudowy mięśni polega między innymi na zmianie nawyków żywieniowych. Nierzadko, osoby, które budują masę – zwiększają przy okazji poziom tkanki tłuszczowej. To naturalny skutek uboczny. Można mu jednak zapobiec – właśnie poprzez dodatkowy trening cardio.

Podczas trening cardio, nie ograniczamy rozbudowy masy mięśniowej. Tempo wzrostu jest utrzymywane, a przy tym redukujemy ilość gromadzącego się tłuszczu i osiągamy efekt czystej masy mięśniowej.

Dieta i suplementacja – kluczowe elementy

Realizując dwa treningi dziennie (trening na masę i trening cardio) niezbędnym jest to aby zadbać również o odpowiednią dietę oraz suplementację. Wszak, dostarczenie materiału budulcowego i energetycznego jest absolutnie kluczowe dla budowy tzw. czystej masy mięśniowej.

Suplementy diety mają na celu poprawić efektywność procesów regeneracyjnych i przyśpieszyć wzrost włókien mięśniowych przy jednoczesnym ograniczeniu rozwoju tkanki tłuszczowej. Doskonale sprawdzą się preparaty kreatynowe, aminokwasy BCAA, l-glutamina oraz l-karnityna.

Dieta powinna być zbilansowana i pełnowartościowa. Przy czym należy pamiętać, że każdy posiłek powinien być zbilansowany indywidualnie. Oznacza to, że powinniśmy dostarczać odpowiednie wartości odżywcze w danym czasie. Inaczej bowiem będzie wyglądać posiłek przedtreningowy, a inaczej kolacja.

Samodyscyplina i determinacja

Realizując dwa treningi na dobę musimy wykazać się niemałym zaangażowaniem. Wszak, to dosyć wyczerpujące poświęcać tak dużo czasu na trening. Nie mniej jednak, osoby zdeterminowane, cechujące się odpowiednią dyscypliną – powinny udźwignąć trudy takowego treningu.

Reasumując, nie ma przeszkód by budować masę i biegać jednocześnie. Wzrosty będą takie same, przy jednoczesnym uniknięciu skutku ubocznego w postaci zwiększenia objętości tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz