siłownia2

Plan treningowy i dieta na odchudzanie

Odchudzanie

Odchudzanie – temat, który w dzisiejszych czasach jest niezwykle popularny. W końcu, ilość osób z nadwagą jest ogromna. Na przestrzeni ostatnich pięćdziesięciu lat – zwiększyła się dwukrotnie. Te zatrważające statystyki powodują, że coraz częściej ludzie poszukują sposobów na schudnięcie.

Procesy odchudzające są wymagające. Nic nie przychodzi łatwo. Nie ma diet cud i suplementów, które wykonają za nas ciężką pracę. Jeśli poszukujesz takich rozwiązań, to niestety – nie znajdziesz ich. Jeśli jednak chcesz schudnąć za wszelką cenę i masz w sobie sporo motywacji – zapraszamy do dalszej lektury tego artykułu.

Plan treningowy na odchudzanie

Aktywność fizyczna jest niezwykle ważnym aspektem w odchudzaniu. Podczas treningu organizm wykorzystuje materiał zapasowy (tłuszcz) w celach zaspokojenia zapotrzebowania energetycznego. Dzięki temu tkanka tłuszczowa spala się.

Plany treningowe na odchudzanie powinny być oparte na ćwiczenia aerobicznych. Pływanie, jazda na rowerze (szybkim tempem) czy bieganie to doskonałe rozwiązanie dla osób, które pragną zgubić zbędne kilogramy. Ćwiczenia tego typu należy uzupełnić treningiem kształtującym mięśnie, np. przysiadami, ‚brzuszkami’, podciąganiem na drążku i podobnymi. Ćwiczyć należy każdego dnia. Minimalny czas treningu powinien wynosić około 40 minut.

Dieta na odchudzanie

Zmiana nawyków żywieniowych to absolutna konieczność. Organizmowi powinno się dostarczać taką ilość pożywienia, jaka jest potrzebna. Nie więcej, nie mniej. Bilans diety można obliczyć na podstawie wagi, podejmowanej aktywności fizycznej oraz indywidualnym uwarunkowaniom.

Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady diety odchudzającej:

  • 5-7 posiłków każdego dnia
  • równe odstępy między posiłkami (2,5-3h)
  • ostatni posiłek na około 2 godziny przed snem
  • posiłki: śniadanie, przedtreningowy – bogate w węglowodany
  • posiłki: kolacja, podwieczorek – bogate w białko, wolne od węglowodanów
  • tylko pełnowartościowe produkty w diecie
  • brak niezdrowych tłuszczy (tylko oleje roślinne i oliwa z oliwek)

Dodaj komentarz