Odchudzanie, a jazda na rowerze

Odchudzanie

Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów jest sporo. Wszak, naprawdę przeróżne formy aktywności fizycznej umożliwiają spalanie tkanki tłuszczowej. Niewątpliwie do tego grona zaliczyć można jazdę na rowerze.

Zamień hobby w odchudzanie!
Jazda na rowerze przez wielu traktowana jest jako forma rekreacji ruchowej. Wycieczki rowerowe są lubiane i uważane za przyjemne. Dlaczego zatem nie wykorzystać ich w procesie redukcji zbędnych kilogramów?

Otóż, zamiana hobby w odchudzanie jest pomysłem, który sprawi, że redukcja będzie procesem o wiele bardziej przyjemnym. Dzięki temu odchudzanie samo w sobie będzie znacznie łatwiejsze.

Jazda na rowerze na odchudzanie – co musisz wiedzieć?
Oczywiście, należy wiedzieć, że tempo jazdy na rowerze musi zostać nieco zwiększone. Nie oznacza to jednak, że z jazdy na rowerze należy uczynić wyścig kolarski. Wystarczy lekko podkręcić pedałowanie, by prędkość wynosiła około 15 kilometrów na godzinę.

Jazda na rowerze jako sposób na odchudzanie wymusza również na nas wybór konkretnej trasy. Powinna ona być możliwie płaska, pozbawiona wzniesień i pagórków. Dzięki temu, będziemy mieć możliwość jazdy w jednostajnym tempie. To kluczowe dla procesu spalania tkanki tłuszczowej.

Kluczowy okazuje się być również czas wycieczek rowerowych. Jako, że proces spalania nie zachodzi natychmiastowo, należy bezwzględnie zadbać o to, aby jeździć nieprzerwanie przez minimum 45 minut. Liczba sesji treningowych w ciągu tygodnia powinna być nie mniejsza niż trzy.

W przypadku, gdy nasze zdolności motoryczne nie pozwalają na jazdę w takim tempie, należy dostosować prędkość do 70% tętna maksymalnego.

Jazda na rowerze jest forma aktywności fizycznej dla każdego – zarówno dla osób młodych, jak i starszych. Nie obciąża stawów, poprawia wydolność krążeniowo-oddechową oraz pozytywnie odbija się na samopoczuciu. Czy można oczekiwać czegoś więcej?

 

Dodaj komentarz