Jak ułożyć dietę odchudzającą?

Odchudzanie

Odchudzanie to temat, którego popularność stale wzrasta. Rośnie zainteresowanie wszelkiego rodzaju dietami i jadłospisami. Jednakże, „gotowce” bardzo często pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego też, postanowiliśmy przedstawić najważniejsze zasady dietetyczne, tak abyście mogli w pojedynkę ułożyć – smaczny, odpowiadający Waszym preferencjom i przede wszystkim – skuteczny jadłospis na odchudzanie.

  1. Ilość posiłków w diecie

Optymalna ilość posiłków w diecie odchudzającej wynosi od 4 do 6.

  1. Stałe pory posiłków

Twoja dieta musi być konsumowana o stałych porach. Dlatego też ustalając jadłospis musisz uwzględnić zarówno czas przygotowywania posiłku oraz ewentualne warunki (będąc w pracy trudno o przygotowanie gorących posiłków).

  1. Niezwykle ważna woda

Woda stanowi niezwykle ważny element w życiu każdego człowieka. W przypadku procesów odchudzających warto zwiększyć jej spożycie (optymalnie do 3 litrów na dobę), gdyż poprawia pracę układu trawiennego i bierze udział w procesach detoksykacyjnych.

  1. Bilans każdego posiłku

Dieta musi być zbilansowana, podobnie jak każdy posiłek. Inne wartości powinno dostarczać śniadanie, a inne kolacja. Przyjmij, że najbardziej obfitym posiłkiem (mnogość węglowodanów) powinno być śniadania. Z kolei najmniej – kolacja (mnogość białka).

  1. Postaw na pełnowartościowe źródła

Podstawą diety powinny być pełnowartościowe źródła białka (mięso, ryby, jaja itp.), węglowodany złożone (grube kasze, makarony, brązowy ryż itp.) oraz zdrowe tłuszcze. Największy udział powinny mieć węglowodany (około 55%), następnie białko (około 30%).

  1. Nie zapominaj o suplementach

W diecie powinno znaleźć się miejsce dla błonnika. To substancja, która poprawia pracę całego układu trawiennego. Dodatkowo, pozytywnie oddziałuje na procesy detoksykacyjne.

Pamiętaj – tylko smaczny jadłospis jesteś w stanie utrzymać przez dłuższy czas. Głodowanie się i korzystanie z „gotowców” nie odpowiadającym naszym preferencjom kulinarnym zwykle kończy się, mówiąc kolokwialnie – klapą. Dlatego też, jeszcze raz zachęcamy do realizacji planu dietetycznego w „pojedynkę”. Powodzenia.

Dodaj komentarz