Fitness – sposób na odchudzanie

Odchudzanie

Nadwaga to kłopot blisko 45% polskiego społeczeństwa. Niestety, ilość osób kłopocząca się z nadmiarem zbędnych kilogramów jest coraz większa. Tylko w XXI wieku, zanotowano wzrost o 25%. Dodatkowo, nic nie wskazuje na to, by sytuacja mogła ulec zmianie.

Do głównych przyczyn nadwagi można zaliczyć: niewłaściwe odżywianie oraz siedzący tryb życia. To właśnie te dwa czynniki mają największych wpływ na wzrost poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie.

Jak pozbyć się nadwagi? Fitness!
Jednym z doskonałych sposobów na nadwagę są zajęcia typu fitness. Realizować je można zarówno w domu, jak i w specjalnych klubach aerobowych.

Fitness debiutował blisko sześćdziesiąt lat temu. Pierwszym twórcą był Kenneth Cooper – uczony współpracujący z N.A.S.A. Opracował on plan treningowy dla kosmonautów. Celem treningu było wzmocnienie wytrzymałości krążeniowo-tlenowej oraz poprawa składu i budowy ciała.

Dzisiaj aerobik wygląda nieco inaczej. Mnogość form jest wynikiem licznych badań. Pozwala dostosować formę do danej jednostki oraz jej możliwości motorycznych.

W niektórych klubach fitness dostępnych jest nawet kilkadziesiąt zróżnicowanych programów treningowych. Instruktor oceniając nasze możliwości i cele wskazuje najlepsze, najefektywniejsze rozwiązanie.

Zasady treningu fitness
Aby ćwiczenie mogło być traktowane jako trening aerobowy (trening fitness) musi spełniać kilka kluczowych warunków, a mianowicie:

  • Zasada intensywności – intensywność powinna być nie mniejsza niż 65 i nie większa niż 85% tętna maksymalnego (wysiłkowego).
  • Zasada objętości – objętość powinna wynosić minimum 30 minut. Zalecany czas lekcji to 45 minut. Ilość sesji treningowych w tygodniu to 3-6.
  • Zasada ogólnorozwojowości – trening musi angażować wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Niegdyś jako trening fitness określano ćwiczenia realizowane w rytm muzyki (taneczno-gimnastyczne). Dzisiaj, coraz częściej tej definicji używa się także wobec biegania, jazdy na rowerze czy biegania.

Dodaj komentarz