dieta proteinowa

Dieta proteinowa

Odchudzanie

Nadwaga i otyłość to problem, który jest utrapieniem coraz szerszego grona osób. Wpływ na to ma – nieregularny tryb życia, nieodpowiednie odżywianie oraz brak ruchu. Do odkładania się nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej przyczynia się również genetycznie modyfikowane jedzenie, którego na półkach w sklepie jest coraz więcej.

Nie ma zatem nic dziwnego w tym, że temat odchudzania jest aż tak popularny. Każdego dnia, tysiące osób poszukują sprawdzonych sposobów pozwalających schudnąć. Jednym z przykładów jest jadłospis doktora Dukana, czyli innymi słowy – dieta proteinowa.

Dieta proteinowa – wszystko co musisz wiedzieć

Dieta Dukana różni się od innych jadłospisów tym, iż celem autora nie było stworzenie harmonogramu, którego celem jest tylko i wyłącznie odchudzanie organizmu. Dukan pragnął zbudować jadłospis, który może być realizowany przez całe życie.

Choć o diecie Dukana nie można powiedzieć, że jest pełnowartościowa, to trudno nie zgodzić się z tym, że jest zdrowa. Wiele osób stosujących dietę proteinową zachwala sobie samopoczucie i ogólną kondycję organizmu.

Fazy w diecie Dukana

Dietę Dukana można podzielić na kilka faz, a mianowicie:

Faza ataku (protal 1) – jadłospis oparty jest głównie na chudym mięsie i nabiale. Dieta jest restrykcyjna, można powiedzieć, że „głodówkowa”.

Faza naprzemienna (protal 2) – jak sama nazwa wskazuje – faza ta polega na regularnych zmianach w przyjmowaniu danych składników. Naprzemiennie przyjmujemy (w cyklach pięciodniowych): chude mięso i nabiał oraz chude mięso, nabiał i warzywa z owocami (najlepiej gotowane).

Faza utrwalania (protal 3) – najtrudniejszy etap polegający na zbudowaniu nawyków (przyzywczajamy układ pokarmowy do założeń dietetycznych).

Faza stabilizacji – etap następuje w momencie osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Stosujemy nowe nawyki żywieniowe, a raz w tygodniu realizujemy założenia dietetyczne z fazy ataku.

Dietę Dukana może stosować każdy, niezależnie od wieku i płci. Warto jednak przed przystąpieniem do realizacji jadłospisu przebadać organizm pod kątem ewentualnych niedoborów.

Dodaj komentarz