dieta warzywna

Dieta koktajlowa

Odchudzanie

Odchudzanie to proces wymagający. Jego realizacja nie należy do nałatwiejszych, dlatego też tak wiele osób rezygnuje z trudów spalania tkanki tłuszczowej.

Nikt nie lubi się odchudzać, to nic przyjemnego. Stosując jednak odpowiednie metody, można osiągnąć wymarzone efekty w miarę przyjemnych warunkach. Najlepszym tego przykładem jest dieta koktajlowa – smaczny, wygodny jadłospis.

Dieta koktajlowa – czego nie jeść?

Dieta koktajlowa wiąże się z kilkoma obostrzeniami. Przede wszystkim należy unikać konsumpcji tzw. zapychaczy wysokowęglowodanowych do których zaliczamy: kaszę, ryż oraz makarony.

W czasie realizacji diety należy również ograniczyć spożycie słodyczy, mięsa, słodzonych napoji. Ważna jest również rezygnacja z herbaty, kawy oraz alkoholu.

Dieta koktajlowa – co jeść?

Jak sama nazwa wskazuje, dieta koktajlowa to jadłospis opierający się na koktajlach. Przygotowane dania powinny być oparte na zdrowej, pełnowartościowej żywności, a w szczególności warzywach oraz owocach.

Diety koktajlowe powinny być realizowane według następujących zasad:

  1. Minimum pięć koktajlowych posiłków w ciągu doby.
  2. Wielkość posiłków dostosowana do wagi oraz celu danej jednostki.
  3. Stałe pory przyjmowania posiłków.
  4. Równe odstępy czasu między posiłkami (2-3h).
  5. Ostatni posiłek najpóźniej 2-3 godziny przed snem.

Diety koktajlowe mogą być realizowane przez określony czas (w zależności od wielkości ujemnego bilansu energetycznego). Im dieta jest większą głodówką, tym krócej możemy ją stosować. Zwykle jednak zaleca się być na diecie tego typu nie dłużej niż 7-14 dni.

Dieta koktajlowa, a efekt jojo

Dieta koktajlowa, jak każda „głodówka” grozi efektem jojo. Organizm najzwyczajniej, dostosowuje tempo przemiany materii do otrzymanego pożywienia. Bardzo mała kaloryczność doprowdza, że spowalniamy metabolizm. W momencie kiedy wracamy do normalnej, codziennej diety – organizm nie nadążą trawić, co skutkuje powrotem do pierwotnej wagi. Ryzko efektu jojo można zminimalizować poprzez stopniową zmianę jadłospisu.

Dodaj komentarz